wtorek, 26 lipca 2011

Muzyka arabska i takie tam.

Kolejny temat z serii 'lekkich', bo muzyczny (potem będzie już chyba poważniej). Już od dawna potrafię znaleźć na youtube całkiem fajne muzyczne kawałki arabskich artystów. Dla większości słuchaczy 'nie z regionu' mogą być one uznane za tzw. wycie...;) w sumie...;) Aczolwiek ja lubię tego słuchać. Oczywiście nie mam pojęcia o czym śpiewają, ale pewnie o miłości, bo wiele razy pojawia się słowo habibi (eh, ta znajomość języków, prawda?). Mam wrażenie, że te wszystkie piosenki są o głównie o tym. Nie wiem czy wynika to z arabskiej potrzeby mówienia/śpiewania o tym 'tak po prostu' czy może rzeczywiście jest na to takie duże zapotrzebowanie na regionalnym rynku muzycznym. Może świadomość możliwości utożsamiania się z bohaterami teledysków cierpiącymi bądź radującymi się z miłości daje słuchaczom ukojenie i 'jakąś' nadzieję. Ilość odsłon teledysków mówi sama za siebie.

Przedstawiam Wam moje ulubione przeboje ;))


Haitham Sa'eid - Homma Malhom / هيثم سعيد - هما مالهم بينا يا ليل

Bardzo lubię :) Wszystko wiadomo - i dziewczyna i chłopak i love. On się zaleca, a ona chyba udaje, że nie wie o co chodzi;) Bardzo pozytywna piosenka.

Iwan - Oul InchAllah / إيوان - قول إنشالله

Niezłe, ale najbardziej w tym teledysku podobają mi się... oczy i rzęsy tego pana :)


Iwan - Zanbi Eh / إيوان - ذنبى إية

Nancy Ajram - Ebn El Geran / نانسى عجرم - إبن الجيران

2 komentarze:

Mama Sarah pisze...

Witam
dodam jeszcze Amr Diab - bardzo popularny w Egipcie :))

Przewodnik Arabski pisze...

Witam u mnie :) dzięki, nie znałam tego. To nie będzie pierwszy wpis muzyczny, więc dzięki za informacje - przyda się :) Oo widzę, że Ty też zaczynasz blogową przygodę:)